قلب رادیو در اربعین | هر کجا هستید همراه اربعین باشید

مغناطیس راهپیمایی اربعین از آن دست مسائل و موضوعات مهم به شمار می‌رود که یک نشانه و چراغ راهنما دارد و آن رادیو اربعین است که با شروع ماه صفر در معاونت صدا راه اندازی شد.
مغناطیس راهپیمایی اربعین از آن دست مسائل و موضوعات مهم به شمار می‌رود که یک نشانه و چراغ راهنما دارد و آن رادیو اربعین است که با شروع ماه صفر در معاونت صدا راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۴۶۹۹۴۹
نویسنده ابوذر ابراهیم - مدیر روابط عمومی معاونت صدا

اکنون یازده سال از راه‌اندازی شبکه رادیویی اربعین می‌گذرد. رادیویی که در این ایام هرسال با مخاطبانش همراه می‌شود و با برنامه‌های مختلف از حس و حال این روزها می‌گوید. اما امسال فضای متفاوت تری ایجاد شده است، چرا که این شبکه رادیویی امسال، شکل گسترده‌تری برای اربعین تدارک دیده است.

کربلا، عاشورا، شهادت و عطش واژه‌هایی هستند که فرهنگ اربعین را به وجود آورده است. این فرهنگی بی‌نظیر و بی‌بدیل است و همه مؤلفه‌های فرهنگی مربوط به حیات طیبه در آن دیده می‌شود. همه پیام‌ها ، شعارها و شعرهایی که از قبل این حادثه به ودیعه گذاشته‌شده، خلاصه‌اش در اربعین مشاهده می‌شود. 

اربعین ضمن این‌که استمرار واقعه عاشوراست، تابلوی تمام نمایی از آن است.در طول تاریخ به‌واسطه واقعه عاشورا و اربعین انسان‌ها درس‌های فراوانی آموختند و هر چه از این واقعه بگوییم باز هم ناگفته های فراوان برای گفتن باقی می ماند.

فلسفه اربعین در طول تاریخ هیچ‌گاه متوقف نشده‌ و این سنت توسط بزرگان همواره احیا شده است. 

در همین راستا رادیو اربعین برای یازدهمین سال راه اندازی شده تا بتوانیم تاریخ را به‌درستی نقل کنیم و نتیجه‌گیری کنیم که حیات‌طیبه جوامع اسلامی به حرکت عظیم پیاده روی اربعین نیاز دارد. 

رویکرد این شبکه رادیویی امسال متفاوت است و به لحاظ  اطلاع رسانی لحظه به لحظه همراه با زائران کربلای حسینی است. حرکتی که انحصاراً  برای امام حسین (ع) شروع‌ شده و گویی این مأموریت دیده‌ شده که بازماندگان، پیام حسینی را به دنیا مخابره کنند. 

پیام استکبارستیزی حسین را باید امروز به جهان مخابره کنیم، چراکه امروز سردمداران کفر از هیچ تلاشی فروگذار نیستند. چه مأموریتی از این شیواتر که پیام استکبارستیزی امام حسین (ع) را ما امروز به واسطه رادیو اربعین به جهان مخابره کنیم. 

گرچه امروز سردار حاج قاسم سلیمانی نیست، اما یک دنیا شور برای ادامه راه مقاومت در بین مردم است. اربعین بیانگر صحت این راه است و رادیو اربعین خوشبخت است که این سردمداری را به‌عنوان رسانه اختصاصی این حرکت را به عهده داشته‌ باشد. 

شعار اربعین با عنوان «کربلا طریق الاقصی»، همه را به این باور خواهد رساند که امروز جهان، تشنه پیام رهایی و نجات از جهل و ظلم و ستم است، سرزمینی که به نام و یاد رهبر بزرگ آزادگان و صاحب مکتب نجات بخش آن، امام حسین (ع) است.

دنیا باید بداند تا وقتی عشق حسین در قلب‌ها زنده است، مکتب عاشورا پابرجاست و حاج‌قاسم‌های زیادی را به خود خواهد دید. در مجموع رادیو اربعین تلاش دارد پیوند دهنده قلوب مردم و عشاق امام حسین(ع) باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها